Uit onderzoek is gebleken dat ruim een derde van de volwassen 4 tot 6 uur per dag gebruik-maakt van digitale media. Voor 14% van de volwassenen is dat zelfs tussen de 10 en 12 uur per dag. De vele uren dat we digitale media gebruiken, doen we een groot beroep op onze ogen.
In het algemeen hebben beeldschermen één ding gemeen: ze stralen allemaal een hoge intensiteit blauw licht uit, ook bekend als hoogenergetisch zichtbaar licht. Blauw licht is weliswaar een natuurlijk verschijnsel – het zit ook in daglicht en helpt ons om wakker te blijven – maar buitensporige hoeveelheden kunnen vanwege de hoge intensiteit leiden tot overbelaste ogen, vermoeidheid en slapeloosheid. Onderzoek toont aan dat 83% van de brildragers last heeft van zijn ogen bij het gebruik van beeldschermen.
BlueControl wordt aangeboden in combinatie met de ongeëvenaarde Hi-Vision LongLife anti-reflectie coating van HOYA. Deze duurzame coating is tot zeven keer krasbestendiger dan standaard coatings en bovendien super vuil-, vet-, stof en waterafstotend.